Zavazadla

Přeprava zavazadel – Letiště Leoše Janáčka Ostrava

Pravidla pro přepravu zavazadel se liší podle letecké společnosti i cílové destinace. Doporučujeme cestujícím ověřit si limity a podmínky u své letecké společnosti nebo cestovní kanceláře ještě před odletem.

luggage at airport

Odbavená (zapsaná) zavazadla

  • Váhové a rozměrové limity určuje konkrétní dopravce. V případě překročení hmotnosti nebo rozměrů lze doplatit nadváhu přímo na letišti, u přepážky Informací.

  • Sčítání váhy zavazadel:

    • SmartWings: sčítání hmotnosti není povoleno.

    • Ryanair: sčítání je možné, pokud máte společnou rezervaci.

  • Nadrozměrná zavazadla (např. jízdní kola, lyže, golfové vybavení, sportovní zbraně) podléhají zvláštním pravidlům a poplatkům – přepravu je nutné domluvit předem s dopravcem.

  • Slunečníky mohou být zpoplatněny. Poplatek se platí v odletové hale.

  • Dětské kočárky se přepravují zdarma a nejsou omezeny jako nadrozměrná zavazadla.


Příruční a kabinová zavazadla

Do kabiny si můžete vzít:

  • Peníze a cennosti

  • Elektronická zařízení (mobil, notebook, foťák apod.)

  • Léky potřebné na cestu

  • Jídlo a nápoje pro kojence

Tekutiny a gely v příručním zavazadle musí být v obalech do 100 ml a umístěné v průhledném uzavíratelném sáčku o max. objemu 1 litr.


Bezpečnost a doporučení

  • Každé zavazadlo označte jmenovkou s vaším jménem, adresou a kontaktem. Jmenovky lze zakoupit u přepážky Informací.

  • Zavazadla uzamkněte nebo zabezpečte.

  • Nenechávejte v odbavených zavazadlech cennosti – např. peníze, karty, šperky, elektroniku ani doklady. Tyto předměty reklamaci nepodléhají.

  • Doporučujeme zabalit zavazadlo do ochranné fólie. Tuto službu nabízí letiště v odletové hale.

  • Ústřižek od zavazadlového lístku si dobře uschovejte – je nutný při reklamaci ztraceného nebo poškozeného zavazadla.


Platby a reklamace

  • Všechny poplatky (např. za nadváhu či speciální přepravu) je možné uhradit na přepážce Informací v odletové hale.

  • Při ztrátě či poškození zavazadla se neprodleně obraťte na reklamační přepážku.


Pokud cestujete s konkrétní aerolinií, doporučujeme navštívit jejich oficiální stránky pro aktuální informace. V případě dotazů se obraťte na personál letiště, který vám rád pomůže.